Geen diploma.
Minimum leeftijd van 18 jaar oud.
Geen vereiste ervaring
De Federale gerechtelijke politie oefent, op het ganse Belgische grondgebied, opdrachten van gerechtelijke politie uit (identificatie en opsporing van daders van strafmisdrijven), welke opdrachten zijn gericht op bovenlokale (en internationale) georganiseerde, maatschappijontwrichtende criminaliteit, en op misdrijven die een gespecialiseerde aanpak vereisen.
Deze streeft naar de detectie van criminele en opdagende fenomenen, de tijdige melding ervan aan de bevoegde overheden, de bijdrage tot een vermindering van het potentiële risico van het plegen van criminele feiten, de uitvoering van gerechtelijke of opsporingsonderzoeken en de aanpak van criminele organisatie. Ze brengt ook gespecialiseerde steun aan de lokale politie door de gerechtelijke expertise en de gespecialiseerde middelen ter beschikking te stellen.
Gedeconcentreerde gerechtelijke directie (FGP) voert de proactieve en reactieve gerechtelijke onderzoeken onder leiding van het parket of van de onderzoeksrechter. Ze brengt ook een gespecialiseerde steun aan de interne en externe partners, voornamelijk op het gebied van ICT criminaliteit, technische en wetenschappelijke politie, informantenbeheer, misdrijfanalyse en bijzondere opsporingsmethoden en - technieken.
Het beheer van de administratieve en logistieke steun aan de diensten (in- en uitgaande briefwisseling, agenda, contacten,...) de opvolging, de codering en de opslag van documentatie.
Als administratieve ondersteuning, administratieve en/of organisatorische taken en activiteiten verrichten volgens de geldende procedures om het optimale verloop van de activiteiten van de entiteit te waarborgen en/of om de nodige documenten ter beschikking te stellen.
Voorbeelden van taken:
- Brieven opstellen.
- Dossiers beheren en volgen op administratief vlak.
- Zorgen voor de lay-out van de documenten.
- De inkomende en uitgaande briefwisseling (op papier, via mail,...) beheren (invoer in RIO, verspreiding naar de betrokken personen/diensten,...)
- Bijdragen tot de praktische organisatie van vergaderingen ten behoeve van de verschillende diensten van de directie.
- Kopieën maken en documentatiedossiers samenstellen.
Kennis:
Praktische kennis:
Verwachte gedrag:
Elke medewerker verbindt zich ertoe om de richtlijnen, procedures en instructies met betrekking tot welzijn op het werk na te leven en om onveilige situaties en handelingen te melden bij zijn/haar leidinggevende. Hij/zij waakt als goede huisvader over het gebruik van de middelen die hem/haar ter beschikking gesteld worden.
Interview.
Het volledig inschrijvingsdossier moet aan de Coördinatie- en Steun directie Limburg gestuurd worden:
- per mail: csd.lim.resources.pers@police.belgium.eu
- per post: Federale Politie - CSD Limburg
T.a.v. Inge Guisson of Caroline Verbraeken
Luikersteenweg 228
3500 Hasselt