Overslaan en naar de inhoud gaan
JobPol website banner

ICT-consulent (B1B) - Consulent Systeembeheerder

Uiterste inschrijvingsdatum
Referentie
S 5006 N 20 04
Type betrekking
Statutair
Arbeidsregeling
Voltijds (38 uur / week)
Aantal vacatures
1
Korps/directie/dienst
7307 - Coord En Steundirectie - Arr Antwerpen
Werkplaats
Boomsesteenweg 180
2610 Wilrijk
Provincie
Antwerpen
Niveau
ICT-consulent (B1B)
Studieniveau
1 cyclus / graduaat / bachelor
Diplomavereisten

Houder zijn van een diploma of getuigschrift dat ten minste evenwaardig is met die welke in aanmerking worden genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau B.

Specifieke diplomavereisten

Bachelordiploma is een IT richting

Ervaring is een pluspunt

Voorstelling korps/directie/dienst

De coördinatie- en steundirectie (CSD) is een eenheid van de federale politie die een scharnierfunctie vervult in de geïntegreerde politiezorg binnen het gerechtelijk arrondissement, en dit in overleg met de bestuurlijke en gerechtelijke overheden, met de andere eenheden van de geïntegreerde politie die actief zijn op het grondgebied van het arrondissement en met andere veiligheidspartners.

De CSD is o.m. bevoegd voor:

  • De ondersteuning van de gedeconcentreerde federale eenheden;
  • De technische, administratieve en operationele ondersteuning van de lokale politie;
  • De coördinatie, op vraag van de bevoegde overheden van bestuurlijke politie, van de ondersteuning door het federale niveau voor de bovenlokale opdrachten van bestuurlijke politie;
  • De coördinatie en de leiding van de politieoperaties overeenkomstig de wet op het politieambt.

De dienst middelenbeheer (PLIF) staat in voor het beheer van personeel (P), logistiek (L), ICT (I) en financiën (F) voor alle diensten die onder de CSD ressorteren en voor de federale gerechtelijke politie (FGP), rekening houdend met de door haar geformuleerde operationele behoeften. De directie voorziet daarnaast ook in een steunaanbod in vermelde PLIF-domeinen aan de arrondissementele politiediensten.

De pijler I staat in voor het verzekeren van de continuïteit in de werking en de beveiliging van de niet-operationele informaticasystemen en –infrastructuur, alsook voor de optimale werking van de radio- en telefoniesystemen.

Functiebeschrijving

A. Als informaticaondersteuning

Taken en activiteiten in het domein van informatica verrichten volgens de geldende procedures om het informaticapark van de entiteit optimaal te beheren.

Voorbeelden van taken:

  • Installeren, monitoren, operationeel draaiende houden en onderhouden van de diverse servers, netwerksystemen en hard- en software
  • Opzetten, uitbreiden en opvolgen van diverse databases, maken van back-ups
  • Instaan voor de operationaliteit van de datawarehousing door het synchroniseren en verwerken van gegevens
  • Verzekeren van de configuratie van de pc’s
  • Opvolgen en actualiseren van configuratiedossiers van servers en licenties
  • Continu verbeteren van de veiligheid van het systeem
  • Maken van analyses, schrijven van programma’s en onderhouden van de zelf geschreven programma’s

B. Als dossierbeheerder

Dossiers analyseren en/of controleren volgens de geldende regelgeving en procedures om een besluit te trekken op basis van alle elementen en te garanderen dat een beslissing wordt genomen of dat het dossier wordt afgewerkt.

Voorbeelden van taken:

  • Verzekeren van het technisch beheer van de gedecentraliseerde informaticamogelijkheden op niveau van het arrondissement
  • Toezien op het naleven van de principes van het beheer en het gebruik
  • Beheren en opvolgen van de hard en software binnen de organisatie
  • Beheren van de technische middelen om de continue operationaliteit te verzekeren

C. Als technisch deskundige

Op basis van zijn expertise in zijn activiteitendomeinen analyses uitvoeren en adviezen formuleren voor het management, de diensten die hierom verzoeken en de partners om het management in staat te stellen goede strategische keuzes te maken en de medewerkers te helpen bij hun taken.

Voorbeelden van taken:

  • Analyseren van dossiers en/of situaties vanuit een technisch oogpunt
  • Deelnemen aan de vergaderingen en/of projecten binnen het eigen werkdomein
  • Geven van advies inzake specifieke dossiers
  • Formuleren van technisch advies alsook voorzien van technische bijstand, interventies en installaties bij diverse projecten
  • Meewerken aan de opstelling van een investeringsplan inzake informatica
  1. Als helpdesk

Technische inlichtingen en antwoorden verstrekken aan de personeelsleden/klanten/gebruikers om hen een gepaste oplossing voor hun vragen en problemen te geven.

Voorbeelden van taken:

  • Ondersteunen van personeelsleden in het gebruik van informaticasystemen
  • Bezorgen van documenten/brochures/inlichtingen aan de klanten
  • Verzamelen van informatie ten voordele van klanten al dan niet op vraag
  • Uitleg geven aan klanten in verband met procedures en regels
  • Optreden als contactpunt met betrekking tot informatica voor interne en externe klanten
  • Verzekeren van een permanentierol zodat de medewerkers ook buiten de diensturen op gepaste ondersteuning kunnen rekenen

 

Gewenst profiel
  • Integreren - Via het leggen van relevante verbanden diverse gegevens op een synthetische manier integreren in een coherent geheel, alternatieven naar voor brengen en deze synthese en alternatieven verder uitwerken in een waardevolle en sluitende conclusie.

 

  • Problemen oplossen - Onverwachte situaties aanpakken en beheersen door de mogelijke oplossingen te bestuderen op basis van ervaring en kennis. Initiatieven nemen om de meest gepaste oplossing voor elk probleem uit te Voeren.

 

  • Ondersteunen - Anderen ondersteunen door een formele rol als mentor te aanvaarden, door een voorbeeldfunctie op te nemen en door anderen te helpen bij hun activiteiten

 

VERWACHTE GEDRAG:

 

Klantgericht optreden - Rekening houden met de verwachtingen en behoeften van de 'klanten' bij het bepalen en uitvoeren van de opdrachten en hen een persoonlijke service leveren, die gericht is op de meest aangewezen oplossing, door op een constructieve manier contacten te onderhouden.

 

Samenwerken - Groepsgeest creëren en bevorderen door de eigen mening en ideeën te delen, door zich te identificeren met de gemeenschappelijke doelstellingen en door conflicten met collega's bij te leggen.

 

Dialogeren - De kennis en achtergrond van de gesprekspartner leren kennen door gerichte vragen te stellen, aandacht te hebben voor wat hem bezighoudt, zich in te leven in zijn situatie en het nodige te doen om zijn totale boodschap te begrijpen.

 

Zichzelf ontwikkelen - De eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden, kennis en competenties eigen te maken.

 

Inzet tonen - Zich ten volle inzetten voor het werk door steeds het beste van zichzelf te geven en hoge kwaliteit na te streven. Blijven doorzetten, ook bij frustratie, tegenwerking, druk of detailarbeid.

Selectiemodaliteiten in de eenheid

Selectiecommissie

uitsluitende proef

wervingsreserve van 24 maanden

Ons aanbod
Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
Mogelijkheid tot het bekomen van bijkomende premies, in geval van week-end, nacht of overuren
De kans verdere opleidingen te volgen
Minimum 32 verlofdagen per jaar
Gratis hospitalisatieverzekering
Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal B1B (minimum €28906.31 op de huidige indexeringscoëfficiënt)
Aanvullende informatie
Prioriteit zal gegeven worden aan interne kandidaten.
Wervingsreserve

Informatie

Naam
ZWAAN
Voornaam
Hans
Functie
IT Manager
E-mail
csd.ant.resources.ict@police.belgium.eu
Telefoon
03/829 71 23
Korps/directie/dienst
CSD Antwerpen